Hejdå sommaren

 
Lördag. Emil väcker mig vid sex-tiden. Jag lägger mig hos honom och blundar. Sedan letar han upp godiset från igår som han sparade och kryper ner i sin säng igen. När godiset är slut går vi upp och bäddar ner oss i soffan. Jag med kaffe och han med napp och snuse. Han vill se ett avsnitt av Den vita stenen. Favoritavsnittet är när Hampus målar ett ansikte på kyrkklockan. Det är lite otäckt men spännande. Älskar dessa morgnar...
 
Regnet har kommit nu efter en helt otrolig sommar. Ganska skönt att inte behöva vara ute i det fina vädret hela tiden. Nu börjar jag längta efter hösten. På måndag kör det igång. Inskolning. En timme på måndag och en timme på tisdag och jag ska vara med. Sedan ska han lämnas vanlig tid på onsdag....själv. Låter lite märkligt men det går säkert bra. Agnes längtar efter sitt dagis. 
 
Vi har tusen foton från vår semester som ska redigeras....phu. Jag insåg att det blev en hel del i sommar. Polenresan, en vecka i Skåne, träff med Camilla som bor på Ibiza, Ystads djurpark, spännande bussresa till Växjö, hamnfest i Diö, 60-års fest, två dagar på Astrid Lindgrens värld, Agnes och Magnus sov i tält en natt, en vecka med husvagn i Blekinge, två dagar på Ronneby brunnsbad, Tingsryds marknad, bassängbad i Åhus med JävlaJenny och en jäkla massa besök på Göka. Våra barn är badodjur. Agnes har lärt sig simma några meter. 
 
 
Nackdelen med att inte uppdatera bloggen hela tiden är att jag inte kommer ihåg allt roligt som barnen säger. Jag minns däremot Agnes och min konversation efter det att mormor och morfar lämnat campingen efter en mysig heldag tillsammans med oss.
-Mamma, det var länge sedan vi träffade mormor och morfar.
-Nja, så himla länge sedan var det ju inte. Vi träffade ju dem när vi var i Skåne och mormor hade 60-års fest.
-Jag längtar efter mormor och morfar.
-Det gör jag med. Jag längtar jättemycket efter dem.
-Jag längtar ännu mer. Jag längtar så mycket efter dem så jag längtar efter dem redan när de är här........
 
Ok. Hon vann längtantävlingen. Allt är en tävling för Agnes. :)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0