För en månad sedan...

 
Då var vi på hamnfest i Diö. Det var en helt underbar kväll. Andreas var med och ordnade festen och det var riktigt trevligt. Lekar, fiskdamm, grillning, trubadur och sedan hade han beställt en vacker solnedgång också :) Jag parkerade mig med ett glas vin på en slänt och höll uppsikt över barnen som härjade runt, kastade sten i vattnent och klättrade samtidigt som jag såg solen gå ned.
 
Agnes fick en ny kompis, Liam. Det känns som att alla hennes nya bekantskaper den här sommaren heter Liam (tre stycken!). Emil lekte mest med Jonathan.
 
Agnes lärde sig vissla!
 
Lördag idag. Jag älskar lördagar. Jag och barnen, kaffe, TV och lugnet. Inga måsten de första timmarna. Underbart. 
 
I morse hörde jag Agnes tassa in i vårt sovrum. Emil sov i våra sängar och Agnes kröp ner bredvid honom. De låg tysta (men vakna) en stund och de trodde att jag sov. Sedan hörde jag Agnes:
-Emil, förlåt för igår. Förlåt för att jag var dum och inte lät dig vara på mitt rum.
-Okej då.
 
Sedan kramades de. Det värmde i mammahjärtat. Samtidigt så behöver hon verkligen inte be om ursäkt för det är faktiskt hennes rum och vi har pratat om att hon får vara där själv om hon vill men ändå. Vilket hjärta hon har vår Tulla.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0