Kompisarna

 
På påsklovet var Alma här några timmar och lekte till Agnes stora glädje. Magnus gjorde våfflor till barnen och Agnes och Alma åt vars TRE våfflor med grädde och sylt! Det tar på krafterna att leka prinsessor. Lille Emil får också vara med på prinsesslekarna och han sköter sig bra.
 
 
 
Agnes har en låda full med utklädningskläder och Emil ville vara rödluvan. Emil har nu slutat med blöja dagtid och ibland sker det en olycka men det går ändå förvånansvärt bra. Vi måste påminna honom om att han kanske ska springa och kissa men då gör han det. Idag var första dagen på dagis och jag hade med en massa extrakläder. Han lämnades kl 07.30 och när jag hämtade honom kl 14.10 så hade han blöja (efter vilan) som var torr och jag blev jätteglad. Då berättar de att han vägrat kissa på toan och att han inte har kissat i blöjan heller. Jag gick in med honom på toan och han kissade JÄTTEMYCKET! Varför gör det enkelt liksom....hur ska det här gå? Det kan ju inte vara bra att gå och hålla sig hela dagen. Nya tag i morgon............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0