En prins

 
Den här lille gossen har mycket funderingar och mycket trots för tillfället. I morse vaknade han vid fem! När jag väl gick upp vid 05.45 så bäddade han ner sig i soffan och ville titta på film vilket var helt ok eftersom jag skulle in i duschen. Sedan började han tjata om frukost och han krävde macka vid TV:n. Eh...skulle inte tro det! Dessutom var jag superstressad och bad honom vänta tills Magnus kom upp. När Magnus gick upp tjatade han om macka och Magnus bredde en macka med smör till honom. Emil kom ut i köket, kollade på mackan och sa:
-Jag vill ha puffar och mjölk.
-Nej, du har ju fått en macka eftersom du sa att du ville ha en macka.
Han tjatade, hängde med läppen, drog i lådorna och gick in i TV-rummet igen. Jag och Magnus satt i köket och drack kaffe och då hörde vi den lille gubben muttra om puffar och mjölk och sedan sa han för sig själv:
-Jag förstår inte......
Magnus och jag tittade på varandra. Det lät så gulligt. Han förstod verkligen inte varför han inte fick mjölk och puffar. Magnus hämtade mjölken och puffarna och sedan åt han både det och mackan. Han vill bara bestämma helt enkelt...
 
 
Igår var vi hos Alma och Astrid. Barnen var överlyckliga och Agnes cyklade nästan hela vägen dit. Hon är så stolt över att hon numera kan cykla utan stödhjulen. Barnen är för söta när de leker tillsammans. Först springer Agnes och Alma och sedan kommer Emil och Astrid efter...de hinner inte riktigt med :) De städade lekstugan och skakade mattor, sopade, torkade och fixade. Den var ännu smutsigare när vi åkte därifrån.... Fyra fina barn som har väldigt kul tillsammans. Underbart!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Du fattar inte hur go du är? Pappas lille lurv.

2013-04-29 @ 23:31:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0