Det tar på krafterna....

 
Det är en utmaning att ha Emil för tillfället. Oj, oj, oj vad han trotsar. Allting är nej, inte alls, dumma, skitstövel, dum är du, vill jag inte, kan jag inte osv... Blöjträningen går sådär. Han var blöjfri i påsk, vägrar göra något på dagis, fortsatte hyfsat hemma, kissade i sängen i natt, bajsade toan när vi kom hem från dagis, kissade ner sig.  Jag gjorde belöningsschema med stjärnor men han har inget intresse av att vara "duktig". 
 
Agnes kom hem från gympan igår, satte sig i mitt knä och sa "mamma, jag vill inte dö". Då var det dags för prat om döden....inte helt enkelt. Vid matbordet frågade hon:
-Mamma och pappa, får en häst plats på vår gräsmatta?
-Jaaa, det gör den väl.
-Då vill jag ha en häst!
-Fast en häst kanske inte skulle må så bra på vår gräsmatta och våra grannar skulle nog inte uppskatta det.
-Då vill jag en kanin, fiskar eller hamster.
-Det kommer inte hända.
-Vad ska jag då ha för husdjur?!?
-Typ inga. 
-Mina kompisar har husdjur!
-Och...? När vi var hemma hos Emil och Edvin så brydde du dig inte om deras akvarium.
-Joho!
-Nej.
-Joho!
-Om vi skaffar husdjur så kan vi inte åka till mormor och morfar och inte åka på semester.
Då vaknade Emil till liv...
-Men jag vill åka till mormor och morfar.
 
Det blir inga husdjur!
 
Bilderna är förresten ifrån när vi hade varit ute på isen. Först slocknade Emil och sen slocknade Agnes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0