Skånes djurpark



Det var ett tag sedan men nu är bilderna klara... Skånes djurpark. Ett evigt regnande. Mormor och morfar var också med i djurparken. Vilken lycka för Agnes som fick både testa en grävskopa, fick en ballong och fick köpa lotter med mormor (som hon dessutom vann en säl på!).
 
 
 
Det blev trots allt regnande grillad korv till lunch. Vi klappade djur och letade efter djur. Vissa klappade mer än andra. Emil hade lite tvångstankar och var tvungen att klappa alla djur som gick att klappa. Det fanns en hel del getter....
 
Igår var det träff med Skolinspektionen. Märkligt att det bara fanns utvalda föräldrar från den förskolan i Hovmantorp som alla är nöjda med. Vi vet ju att det inte varit helt friktionsfritt på andra förskolor men där fanns inga föräldrar. Undrar om de verkligen har tillfrågats!
 
I morse fick jag ett bryt. Först slog jag in sönder kaffekokaren så det fanns en halvliter kaffe i hela köket. Det blev en hel del svordomar... Jag och Magnus torkade kaffe på golv, väggar, köksluckor, i kökslådorna och på allt som låg i kökslådorna. Dessutom så blev det ju inget kaffe.... Sedan kom fröken Agnes upp och jag visade den fina gröna vinteroverallen som jag köpt till henne. Hon skulle verkligen inte ha en grön overall för grönt har pojkarna....jag blev tokig. Jag har köpt en fin (inte helt billigt) bra vinteroverall och hon vägrar prova den ens. Slutade med att jag skällde på henne och kallade henne otacksam unge, slängde upp overallen på hatthyllan samt informerade henne om att hon kunde stanna inne hela j-vla vintern. När jag skulle rusa till jobbet brukar vi alltid kramas hejdå. Även idag. Agnes viskade förlåt och sa att hon tänkte prova overallen i eftermiddag. Hon är ju så fin...och trotsig...
 
 

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Har ej hört om mötet. Hade gärna deltagit och representerat myran. Irriterande att man inte visste. Finns ju en del att ta upp. Personalen e super men hur det sköts uppifrån har jag en del funderingar kring! Meddela gärna mig vid nästa möte.

Svar: Visst undrar man varför inte föräldrar från alla förskolar fick komma?!? Hoppas att Skolinspektionen också tyckte att det var anmärkningsvärt.....

Magnus och Linda

2012-09-07 @ 22:36:59
Postat av: Lilla H

Ps. Köpte en grön grön till haley från didriksson. Hon har bara tittat misstänksamt på den. Försöker bryta av det tjejiga rosa glittriga med "killkläder" på ytterkläderna. D.s

Svar: Samma här....särskilt eftersom här finns en lillebror som kan ärva ytterkläderna.
Magnus och Linda

2012-09-07 @ 22:39:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0