Vår stora tjej!

 
Agnes tycker att bokstäver och böcker är intressant och ligger gärna själv och tittar i sina böcker. Hon gillar även att "läsa" för Emil. 
 
Agnes var sjuk i måndags och Magnus var hemma med henne. I söndags när jag skulle natta Agnes så sa jag att jag inte ville lägga mig hos henne eftersom hon var sjuk (dålig i magen) och jag ville inte bli smittad. På natten var Agnes uppe och hämtade Magnus som fick gå med henne in på hennes rum och stoppa om henne. Hon brukar alltid lägga sig i våra sängar på natten så jag tyckte det var lite märkligt. Morgonen efter så gick jag in och la mig i hennes säng och frågade varför hon inte låg i våra sängar. Hon ryggade undan från mig och ville absolut inte att jag skulle ligga i hennes säng "JAG VILL INTE SMITTA DIG".... Lilla stumpan. Hon vaknade på natten, var rädd, gick och hämtade Magnus som stoppade om henne i stället för att lägga sig i våra sängar bara för att inte smitta oss!!
 
 
 
I morse när jag vaknade så var där ingen Agnes. När vi körde till dagis så frågade jag henne om hon blivit en stor tjej nu eftersom hon sovit TVÅ hela nätter i sin säng. Agnes förklarade "jag vet nu att det finns inga tjoll (troll) i skogen här i Sveje (Sverige) så jag behöver inte vaja jädd längje...". 
 
Emil är en liten filur och skuttar runt och sjunger och dansar här hemma. Det är alltid lika roligt att hämta honom på dagis för han blir verkligen helt överlycklig!!!!
 
Vi har en massa projekt här hemma nu. Bokhyllor uppe i stället för nere (sjukt tungt att bära böckerna...), garderob samt skåp i groventren, "köksö" med en massa förvaring och viktigast av allt - en bänksskiva så vi kan baka tillsammans här hemma. Nästa projekt blir en sänggavel, köksbord, mattor, ändring av möbler i vardagsrummet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0