Överraskningsdagar

 
Igår var det kalas för Nattagumman eftersom hon fyllde 12 år för drygt en månad sedan....och det var ingen överraskning. Däremot blev det ju en mindre trevlig överraskning när vi skulle börja fixa maten några timmar innan nästan 20 personer skulle äta då både potatisskalningsmaskinen och microvågsugnen gick sönder på 5 minuter. DET var överraskande. Magnus for ner till Ica och köpte en ny potatisskalningsmaskin och sedan for jag in till Växjö med Agnes och handlade en ny micro. När vi åkte hem så sjöng vi lite i bilen för att hålla humöret uppe så jag och Agnes turades om att sjunga låtar. Det var lite allt möjligt som sjöngs tills jag bestämde mig för att skråla "FÖR JAG SKA OOOOA HELA NATTEN OOOA HELA DAN..." osv och sedan "oooade" jag högljutt (det gäller ju att passa på när endast mina barn hör min falsksång). Agnes satt helt tyst när jag slutade oooa och sedan kom det "mamma, du kan ta en till låt om du vill för den var så konstig....". Hrmpf, konstig?!? Det hör väl till allmänbildning att kunna ooooa...
 
 
Småkusinerna har verkligen roligt tillsammans. Det är sååå synd att vi inte bor närmre varandra så de kunde träffas oftare! 
 
 
Jag är svag för mina barn. Idag när vi käkade frukost blev Agnes arg och slog till mig. Magnus röt till och kastade in henne på rummet. En timme senare kom hon fram till mig och sa förlåt. Jag smälter för sådant även om jag vet att hon sa förlåt för att hon misstänkte att det kanske inte blev gympa för hennes del idag annars :) Emil hjälpte mig i köket igår och helt plötsligt så pussade han mig på munnen och sa "älskar dig mamma". Jag blir så glad så jag vill bara pussa ihjäl honom. 
 
Idag blev det en rolig överraskning (till skillnad mot gårdagens trasiga micro och potatisskalningsmaskin). Jag ringde till mina föräldrar på mobilen och undrarade var fasiken de höll hus eftersom jag hade ringt dem. Då stod de utanför vårt hus! Vilken glad överraskning. Barnen fick öppna dörren och blev helt uppspelta när de såg mormor och morfar. Det blev en dag med mycket mat/fika, lek med mormor och morfar, cykling (morfar följde med Agnes på en cykelrunda och det var ju tur att han hade GPS i mobilen så de hittade hem igen!), gympa (både mormor och morfar var med på barnens gympa idag) och sist men inte minst så fick de se kvällströtta barn som åkte i badkaret. Magnus rensade i garaget och hittade en gigantisk död mus under soptunnan! Örk! Emil var för rolig på gympan idag. Han kan inte slå kullerbyttor men ställer sig i rätt läge med huvudet i mjuka mattan och sedan ska jag slänga runt honom. Det gjorde jag 1 miljard gånger men helt plötsligt så började jag busa med Agnes och Alma. Då ställde sig Emil i kullerbyttaläge och väntade och väntade tills morfar räddade honom och slog runt honom. Tur att mormor och morfar var med!
 
Nu är det snart måndag igen. Vilken bra helg det har varit. Alla barn är hemma, klanen Pelz var här igår och mina föräldrar var här idag. Helgerna är underbara men går för fort helt enkelt. Snart är det fredag igen. Nu ska vi bara hinna med föräldramöte, mammamiddag, extrajobb och vanlig vardag....
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0