Jobba mycket, jobba mindre, jobba lagom?

 
Just nu känns det som om jag inte träffar de små liven så ofta. Magnus lämnar barnen kl 07.30 och hämtar dem strax efter kl 15 alla dagar förutom tisdagar för då är det jag som hämtar och lämnar. Jag är hemma 17.30 och våra barn somnar innan kl 19. Jag märker på Emil att han är mer pappig nu och att han ibland stöter bort mig. Agnes vill vara på dagis alla dagar 24 h/dygn tror jag. Ska jag gå ner i tid och för vems skull? Ska jag sluta lite tidigare några dagar eller ska jag sluta mycket tidigare en dag? Agnes vill INTE hämtas för tidigt och Emil sover fortfarande middag. Igår kväll efter helgens alla strider med bråkiga barn längtade jag tills idag och skulle kunna jobba 80 h/vecka för att få lite lugn och ro :)
 
 
Sand. Barns favorit och föräldrars fasa. Sandstranden i Furuboda följer med alltid med hem... 
 
Idag var det lite pusslande. Magnus jobbar kväll. Agnes skulle på gympa. Magnus lämnade henne på gympan kl 17, hämtade mig vid bussen kl 17.30, slängde av mig och Emil utanför gympasalen tillsammans med en vagn och Agnes cykel och sedan körde han och jobbade. Jag och Emil hängde utanför gympasalen en halvtimme och sedan tog vi oss hemåt. Agnes var på gott humör och cyklade hela vägen hem. Emil var trött och satt i vagnen. Jag slängde in sakerna i garaget eftersom en mus har flyttat in i där och jag är LIVRÄDD för möss. Jag drömmer om otäcka möss varje natt nu sedan Magnus såg musen mumsa solrosfrö där ute. Örk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0