Emil och kusinen Amanda

 
Emil är väldigt förtjust i sin kusin Amanda. När vi var på semester fick bara Amanda pussar och kramar av Emil. Hon är jättegullig och van vid små envisa gossar :)
 
Emil är inne i en fas där han ofta blir rädd....inte bara när jag hoppa fram och skrämmer honom eller när vi leker monster (då säger han "nej, (s)luta mamma. Edd (rädd)..) utan även när han ska sova. Två nätter i rad har han velat ha taklampan tänd. Idag var Magnus och barnen i Älmhult och de hämtade upp mig på jobbet när de körde hem. Sedan gick jag in och la mig i sängen med en hög sagoböcker och vi låg bara och läste saga efter saga. Magnus fixade mat, jag hann dammsuga och sedan försökte jag och Magnus planera hur vi ville ha det i hallen. Under den halvtimmen vi satt framför datorn och kollade så lyckades Agnes och Emil dra in 8 köksstolar i vardagsrummet, 1 täcke, 7 kuddar, 3 filtar, 2 små stolar, en pall, 2 små fåtöljer, 4 böcker, en bricka med muggar, stekjärn, kastrull och lite annat smått och gott. Vad de gjorde? BYGGDE KOJA! Det började bra och de hade inledningsvis en värstingkoja med klätterställning (soffbord, stolar och en crosstrainer fungerade utmärkt som klätterställning tydligen). Sedan drog Emil ner filtarna, Agnes bröt ihop, Emil drog Agnes i håret och de klippte till varandra. Mest imponerande var nog att Agnes valde att lyfta upp en 30 cm hög med reklamblad som låg på ena köksstolen till bordet i stället för att bara svepa ner allt på köksgolvet. Mammas tjej det... Ikväll har vi legat och fnissat i hennes säng. Hon frågade om jag inte kunde hålla om henne och det gjorde jag så klart. Två sekunder sedan fes hon...på mig...och hon skrattade hysteriskt. Mammas tjej som sagt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0