Vänta nu här...vem bestämmer?!?

 
I morse kom Agnes med en massa paljetter i handen och följande diskussion utspelade sig:
 
-Mamma, jag ska ta med de här till dagis och ge dem till Lova, Alma och Majken.
-Det får du inte.
-Joho.
-Nej, jag vill inte att du tar med saker så. Det är inte snällt att bara ge vissa kompisar på dagis paljetter. Ska man ge något så ska man ge det till alla.
Tystnad.....
-Mamma, jag kan ge paljetter till alla flickorna på dagis.
-Jag vill inte det. Jag tror inte att du får ta med paljetter till dagis. Rita teckningar på dagis och ge till kompisar eller något. Du får inte helt enkelt.
 
Tystnad...sen ser jag hur Agnes traskar iväg med paljetterna i handen.
 
 -Vi får väl se när jag kommer hem........
 
Hon är en utmaning och helt underbar. Envisa lilla fisunge. Vad månde bliva?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0