Vilken helg!

 
Söndag igen och dags för en ny vecka. I natt jobbar Magnus och sedan åker jag till Stockholm på onsdag och kommer hem på söndag. Huset och allt/alla i det är under kontroll. Tvättberget har åtgärdats, Magnus dammsög idag, mat i kylskåpet, nöjda barn, studsmattan är undanplockad och vi har varit ute en hel del under helgen och fått i oss en massa frisk luft. Emil älskar att vara ute och hjälpa till men hans humör är hiskeligt. Han lär sig av storasyster så hans nya favorituttryck är "du är jätteelak mamma!!!" och sedan spottar han. Tur han är så söt :) Idag försökte jag strategin krama honom när han blev tokarg men det funkade inte. Däremot så kom han som en svans efter mig sedan och ville bara vara nära och kramas. 
 
Det var gympa idag och Agnes har lääääängtat. Emil bröt ihop precis innan men följde med ändå till slut. Idag var det rekordmånga barn, ca 20 st, och Emil blir osäker när det är för många människor. Han hade koll på mig hela tiden. När de andra skulle sjunga "apelsin, apelsin, kiwi, kiwi, kiwi, kiwi, apelsin...." så stod han bara och tittade och backade längre och längre bort från cirkeln med barn som sjöng. När han badade ikväll hörde jag honom stå upp i badkaret och sjunga hela låten och göra rörelserna. Lille gossen. Han vill definitivt inte ha någon uppmärksamhet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0