Överraskning och sjukstuga

 
I lördags fick jag uppleva en överraskning som heter duga! Vi skulle åka till svärföräldrarna och äta middag och hela klanen Pelz skulle komma dit. Jag for runt på förmiddagen och packade lite, röjde lite, tog fram kläder osv. Magnus gick runt i mysbyxor och såg inte alltför stressad ut. Helt plötsligt började han damma lite! Jag kommenterade inte det hela utan fortsatte klä på barnen. Damma, när vi ska åka liksom... Mitt i allt så ringer det på dörren och jag gick och öppnade. Där stod Iris, Bengt, Moppan, Johan och Tyra...i regnkläder och sjöng "ja må hon leva". Det tog ett tag innan pengen trillade ner och jag hann bara säga att jag inte hade fixat någon mat...sen hivades det in kastruller fulla med mat och efterrätt som svärföräldrarna gjort. Jag fick blommor, presentkort och det bästa..flera timmars trädgårdsarbete! Det grävdes och flyttades buskar, planterades och sattes lökar och rensades ogräs. Det regnade precis hela tiden men det gjorde inget. I trevligt sällskap kan det vara vilket väder som helst. När vi var sådär lagom genomfrusna så gick vi in och åt en massa god mat och drack lite vin till. Magnus eldade i brasan och det var en helt underbar lördag!
 
 
På söndagen åkte jag till IKEA i Kalmar och handlade köksbord, skåp (till hallen) och garderob till Agnes rum. Hon har haft alla kläder i sina sänglådor och det funkade inte. Jag och Magnus höll på till tolv på natten. Emil blev sjuk under eftermiddagen. Idag har han och jag varit hemma och han har verkligen inte varit pigg. Han sov middag i nästan tre timmar och lille matglade gossen åt inte ens resterna av farmors goda mat så då kan han inte vara frisk, Agnes var på dagis för hon ville ABSOLUT inte vara hemma med mig. När Magnus kom hem vid halv fyra så frågade jag efter någon minut var Agnes var och han svarade "hon är väl här någonstans...jag har inte sett henne" och då förstod jag...HAN HADE GLÖMT HENNE PÅ DAGIS! Hahahaha...han glömde hämta henne! Tur vi kom på det :) Magnus for iväg i alla fall och tjugo minuter senare var hon hemma och styrde och ställde i vanlig ordning. Hon är för tillfället riktigt trotsig och bråkig. Emil blir arg och drar henne i håret. Syskonkärlek....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0