Gympabarn

 
Det var länge sedan vi var på gympan. Det känns som om vi för tillfället har sjuka barn alla söndagar och måndagar när det är gympaträning. Idag fick Agnes ett megabryt här hemma. Det började bra när jag berättade att Alma kanske kunde följa med oss hem efter dagis i morgon. Agnes blev helt överlycklig. Sedan brakade det loss när vi skulle äta. Hon vägrade äta, skreks, slog till både Natta och Zacke med ett trollspö och skrek en massa dumma saker till oss allihopa. Hon åkte i badet och jag informerade henne om att det inte blev något Alma om hon inte åt lite av maten (köttfärs i en limpa med lite riven ost ovanpå). Då var jag JÄTTEELAK. Hennes favorituttryck är "Vad du är elak din dumming". Till slut så gick jag hon upp ur badet (skrikandes) och satte sig vid bordet och åt en liten tallrik mat under väldigt mycket protest. Hon till och med "satte i halsen" och spottade ut på tallriken....mycket drama. Vid nattningen lugnade hon ner sig och jag försökte prata med vårt trotsande tjej. Hon fick veta att jag älskar henne även om hon skriker dumma saker osv men att jag blir ledsen. Hon sa att hon älskar mig även om jag är dum...hahahaha...tjurig fina unge! Vad hon kivar här hemma!
 
 
 
Lille gympakillen. Han blir så glad när jag kommer hem och rusar till dörren för att kramas. När vi hade ätit så ville han sitta i mitt knä och bara kramas. Det "lönar" sig att vara hemma och pyssla om den lille sjuklingen. Fast idag var han på dagis. Snorig men feberfri!
 
 
Snart är det helg igen! Måndag, fredag, måndag, fredag...veckorna går i 190! Agnes ska på kalas och vi ska köra en massa saker till tippen, för övrigt har vi INGA planer. Det lär väl inte ringa på dörren igen och stå en massa trädgårdsarbetare utanför :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0