Rädslor och drömmar

 
Det är mycket funderingar hos vår fyraåring. För tillfället pratar hon mycket om sina drömmar. En natt hade hon drömt att storasyster hämtade Emil på dagis och hon såg hur de cyklade iväg utanför staketet och hon var kvar! Den drömmen kan jag härleda till hennes besvikelse över när jag hämtade Emil på dagis för att åka till tandläkaren och lämnade henne kvar. Jag trodde att jag varit tydlig men jag såg på henne att hon blev besviken även om hon inte sa något och spelade med. Nu i efterhand ångrar jag att jag inte tog med henne också till tandläkaren..... 
 
Igår kväll berättade jag för Agnes att hennes kompis Alma hade petat upp en pärla i näsan och att hennes mamma och pappa försökte få ut den men det gick inte och då fick de åka till doktorn som drog ut pärlan. Detta har oroat Agnes mycket. Hur kom pärlan dit liksom? Två kvällar i rad har hon sagt att hon inte kan somna för hon är rädd för att få något i näsan :) Det hjälper inte att jag förklarar att saker inte flyger upp i näsan av sig själv (kanske en liten nyckelpiga i och för sig) utan att man får hjälpa dem på travan....hon har "pärla-i-näsan-skräck".

Kommentarer
Postat av: tant pia

Mira följde med mig till jobb en gång och såg att vi hade nabbipärlor i guld...den flög upp i hennes näsa på något märkligt sätt...det blev doktorn och sen har vi inte haft DET problemet fler gånger...;)

2012-11-24 @ 19:56:09
Postat av: Cecilia

Haley pratar också en hel del om sina drömmar nu. Pratar också om monster under sängen och spöken i garderoberna.

2012-11-26 @ 17:31:28
URL: http://homeawayfromhome.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0