Fyraårskalas och "TV-kalas"

 
Så blev det då äntligen dags att fira Agnes och Zacke. Agnes hade fyllt fyra år och Zacke blir snart femton år. Farmor och farfar och Växjöfamiljen var här. Agnes fick en bland annat en massa fina bokmärken, pussel (som hon älskar att pussla med!) och en discolampa. Snurrar discolampan på kvällarna här hemma, eller?!? 
 
Även Emil fick en present! Agnes envisades med att ha prinsesskrona på sig. Är man en prinsessa så är man :)
 
 
Till barnens glädje så serverades det grillad hamburgare, pommes och coleslaw. Efterrätten bestod av kladdkaka och glass. 
 
Agnes älskar att vara i centrum och fick verkligen vara det hela lördagen. Både Moppan och farmor satt med Agnes på rummet och ritade. Sedan härjade Moppan med båda barnen (fast då blir Agnes lite avundsjuk...inte för mycket fokus på Emil liksom). 
 
 
Den här lille charmkillen gjorde sin mamma mindre glad i fredags (pappa blev jätteglad). Telefonen ringde kl 16 när jag var på jobbet och då berättade Magnus att Emil bankat in en brandbil i TV.n så den pajat!!! Kul nu innan jul liksom. Vi hade tidigare en gammal tjockTV på ovanvåningen som vi aldrig använde som vi kastade för en månad sedan. Typiskt. Det blev ett besök till Mediamarkt för inköp av en ny gigantisk TV och sedan åkte jag och storhandlade inför helgens båda kalas. Jag var hemma 20.30 i fredags och då blev det ett glas vin, bakning av kladdkaka och fixande av coleslaw. Jag räknade ut att om Emil i framtiden skulle få 50 kr i månadspeng så dröjer det 9,67 år innan har betalt av vår nya TV. Jag undrar vid vilken ålder jag ska delge honom den informationen, när är han mogen för det liksom...... "jaha så dina kompisar får månadspeng nu.......då tar vi den diskussionen om 9,67 år när det gäller dig Emil!!!!!". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0