Emil och katterna

 
Emil är en djurvän och djuren verkar dras till honom. Här ligger han och gosar med Smulan hos mormor och morfar. Om vi är ute och går så kommer ganska ofta katter fram till Emil och stryker sig. När han var mindre så fick han en gång ett katthår i maten och då sa mormor "usch, ett Zimba-hår. Det tar vi bort." Zimba är en av deras katter. Senast idag använde han uttrycket här hemma när han fick ett hårstrå på sin gröt i morse "ZIMBA-HÅR! Örk.". Det är så gulligt så jag vill inte rätta honom än....tids nog så kopplar han att vi inte har Zimba här hemma.
 
Han har några favoritmantra som han kör med nu. Det är:
  • Emil är stor gosse nu. Emil köra trampebil på gatan. Emil önskar sig trampebil.
  • Emil är stor gosse nu. Emil köra brandbilen med Danne.
  • Emil är stor gosse nu. Emil rida Marias Calliara (hennes häst).
 
 
Idag ringde jag hem från jobbet och pratade med Emil. Det är så underbart att höra barnen och jag längtar bara hem. Emil har blivit riktigt duktig på att prata. De har visarvecka på dagis och Emil valde att ta med en stor dinosaurie som han fått av Danne. Jag skrev lite på en lapp om den och lämnade till dagis. Hans underbara fröken Mia berättade att han var förlägen när han skulle visa den och ville absolut inte berätta något om den men när hon påpekade att den hade VÄLDIGT lång hals så höll han upp den och visade halsen och sedan påpekade hon att den hade VÄLDIGT lång svans och då visade han svansen med... De är duktiga på Smultronet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0