Bort dumma vinteroverall...bort



Vilket ljuvligt väder de har varit de senaste dagarna. Igår kom Magnus och barnen och mötte mig vid bussen och barnen hade sommarkläder. Emil hade keps och var ursöt. Agnes åkte sparkcykel. Ibland är det de små sakerna som gör att man blir helt varm inombords. Till helgen ska det bli kallt. Måste komma ihåg att ta in de superfina röda pelargonerna jag fick i uterummet. Åh, vad snyggt det blev med nya jätteröda blommor och dessutom så har Magnus fixat och gjort fint där. Nästa projekt är att skrubba trädäcket. Gräset får vi snart hugga med lie men vi hinner inte med allt!
Idag ringde de från dagis. Agnes hade ont i halsen och hade helt tappat rösten. När de kollade hennes hals så var hon svullen. Magnus var med henne på vårdcentralen och det var inte halsfluss som tur var! I morgon blir det nog kosläpp på Ingelstads jordbruksgymnasium. Pappa och Sara kommer hit och ska sova över. Mysigt.
Det är så skönt att huset är sålt...jag vet....jag tjatar om det men det går inte att beskriva. Det känns som att "vi klarade det". Två småttingar, två hus, föräldralediga och fattiga, sedan är det ju alla andra vanliga tokigheter i vardagen som uppstår :) Just nu andas vi bara ut och vågar börja titta framåt. Projekt med vårt gemensamma hus. Kanske en semester? Jag lyckades bli förflyttad till Växjö. Barnen trivs på dagis. Vi har orkat börja röra på oss. Vi ska på cykelfest. Just nu känns det som om livet leker......och just det...båda barnen somnade utan välling i kväll! Jag hasplade helt plötsligt ur mig att vällingen var slut och de köpte det. Märkligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0