Helg....

Vi är hemma och tar det lugnt. Skönt. Magnus ska jobba extra nu två nätter i rad. Bra men omställning...och brist på sömn för oss båda. Det kan bli trötthetsbråk här hemma på måndag/tisdag :) Hejdå min efterlängtade söndagssovmorgon. Just nu är lille Emil inne i en vakna-klockan-fem-på-morgonen-period. Det är mycket nu i maj. Nästa helg blir det Skåne (två månader sedan sist), jobbfest, konferenser, mammamiddagar, skolresor, cykelfest och dagen efter festen så fyller Emil år. Jag funderade på att flytta hans födelsedag till en annan dag (han lär ju inte märka någon skillnad liksom) men det tyckte inte mormor...

Kolla de fina flätorna som pappas Sara gjorde. När pappa och Sara åkt hem så frågade jag Agnes om hon gillade Sara och det gjorde hon. Sedan tillade hon...mamma, Sara har läppstift. Rosa läppstift. Jag la inte märke till något läppstift men det gjorde Agnes :) Vi pratar mycket nu om Emils födelsedag och är lite fundersamma över vad vi ska köpa till honom. Agnes viskade idag att hon visste vad hon önskade sig i födelsedagspresent...ett läppstift. Suck. Det blir nog bra...
Idag shoppade jag skor. Billiga skor. Till mig själv. Tre par skor för 200 kr. Jag lägger ner kvalitetsskor ett tag. Har på två månader kastat fyra par "ordentliga" skor som kostat drygt 4 000 kr. Ett par av dem var äldre än tre år så nu testar jag billiga skor. Varar de över sommaren så ser jag mig som en vinnare!
Tänk om jag också hade kunnat göra så fina flätor. Fast när jag rör håret skriker hon bara. Agnes och Emil har roligt tillsammans och de har sina egna små samtal om dagarna. Agnes är alldeles för snäll som storasyster och låter han få sin vilja igenom ofta. Skriker han tillräckligt högt så får han pennan som hon använder osv fastän jag säger att han inte behöver få som han vill. Skäller vi på honom så försvarar hon alltid honom. Emil slänger ofta mat på golvet när han blir arg och då skäller vi på honom. Agnes? Hon springer och plockar upp hans mat... En dag skulle de bada och då bad jag Emil lägga sina smutskläder i tvättkorgen. Han vägrade och jag informerade honom om att då blev det inget bad heller. Då susade Agnes förbi och samlade upp hans smutstvätt och slängde det i tvättkorgen. Nyss bredde hon en macka till honom. Jag sa precis till Emil att han skulle snyta sig eftersom han var snorig men han orkade inte hämta något papper. Lilla storasyster hörde ju detta och kom rusandes med papper till mig då. Det gör nästan ont i mig när hon anstränger sig så, Agnes. Hon behöver inte hela tiden vara så duktig och det säger vi till henne. Fina, fina Agnes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0