När rapsen blommade

Vi slängde ut barnen i ett rapsfält för att ta lite foton. Barnen hade precis vaknat och var inte helt nöjda med vår idé...
Idag är Magnus i Göteborg med jobbet och kommer hem sent i natt. Jag hämtade barnen halv fyra och hade Emil på min cykel och sedan var då tanken att Agnes skulle cykla på sin nyaste cykel med stödhjulen. Vilken katastrof. Vägen hem börjar ju med världens uppförsbacke. Agnes tjöt, jag försökte knuffa på henne samtidigt som jag nästan välte med min egen cykel och Emil och det blev bara värre och värre. Till slut cyklade jag. Agnes blev tokarg och ledsen men började cykla hemåt i alla fall. Jag var inte mer än 20 m framför fröken men det räckte. Väl hemma så sprang de ut på baksidan och började klättra på staketet till grannen...ny, mindre trevlig erfarenhet. Sedan började de skrika till sin kompis Elis som bor flera hus bort. Sedan fick Agnes ett bryt för att hon inte fick gå och leka med Elis för mig. Sedan fick Emil saft och slängde över muggen till grannen....över det berömda "klätterstaketet" som inte är så hållbart för klättring! Sedan åkte Emil in på sitt rum. Sedan fortsatte Agnes gapa och dörren ut till omvärlden stängdes. Sedan gjorde jag favoritmat till barnen, trodde jag.. De åt knappt något. Sedan var där spagetti i hela köket...jag överdriver verkligen inte. Det var som en komedi och alla skrattade utom jag. Sedan slängde Emil skeden och gaffeln i golvet vilket spred spagettin till köksmattan. Sedan tog han sitt glas med bubbelvatten och hällde ut över bordet och tallriken och golvet. Sedan blev mamma väldigt arg och skickade in honom på rummet. Sedan åkte de i badet. Sedan var där vatten i hela badrummet. Sedan skulle mamma behöva läggas in några timmar. Sedan borstades det tänder, den minste med väldigt mycket tvång. Sedan åkte Emil i säng. Sedan vägrade Agnes somna. Sedan låg Agnes och funderade som hon så vacker uttryckte det. Hon funderade på om stället nere på Göka hade öppnat i morgon så vi skulle kunna gå dit och köpa glass i morgon... Sedan fick hon lägga sig i våra sänger och för en timme sedan somnade hon. Nu ska även jag hoppa i säng...
De två senaste morgnarna har jag tagit upp den lille lurven och då vill han bara mysa. Han lägger kinden mot min axel och sedan står vi och bara gosar. Jag säger älskar dig och han svarar "älkar de". Sedan säger vi det några gånger och kramas lite till innan han vill ner och rusa mot köket för att därefter skrika "MAAAACKA!!!".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0