Envisa unge!!!

Söndagen slutade så bra. Jag låg hos Agnes och försökte få henne att somna. Efter en halvtimme såg jag att hon hade ögonen öppna och jag frågade vad hon tänkte på? - Pippi....och mina leksaker. Jag valde att inte fördjupa mig mer i hennes tankar utan sa till henne att det var dags att försöka sova lite... När hon till slut somnat så smög jag ur hennes säng och när jag var tre steg utanför henne rum så hörde jag hur hon började vrida sig i sängen och vakna. Jag stod blixtstilla och sedan hörde jag "maaaamma". Jag tittade in i hennes rum och frågade vad hon ville och hon sa bara "JAG ÄLSKAR DIG, MAMMA" och sedan somnade hon. Jag var helt förstenad och ville ju springa bort och krama henne men insåg att då skulle hon ju aldrig somna så jag smög iväg med ett leende på läpparna. I måndagsmorse var leendet inte lika självklart...

Jag hade lagt fram kläder och det rådde ett stort missnöje över byxorna som jag valt. Agnes vägrade. Efter alla konflikter med kläder så får Agnes bestämma sovkläderna själv och i söndags kväll valde hon en illrosa t-shirt och en röd sommarklänning med vita prickar. Det såg förskräckligt ut men enligt Agnes så var byxorna som jag lagt fram tydligen värre så efter en hel del bråk åkte hon in i bilen i sina sovkläder...gallskrikandes. Vi hann i alla fall borsta tänderna... På dagis så meddelade jag lite diskret att det var hennes sovkläder och att vanliga kläder (bl a de fula byxorna) låg på hennes hylla. När jag hämtade henne igår så mötte hon mig i tröjan som jag lagt fram och ett par trosor (som morfar och Sara köpt i Thailand och de ser ut som ett par cykelbyxor med spets) och hon använder dem som shorts. Jag frågar personalen lite diskret hur det gått med klädbytet idag och vet ni vad de berättar?!? Ungen hade på sig de "fula" byxorna och frågade sedan om hon fick byta till sina shorts som hon hade i väskan. Personalen hade då sagt nej, eftersom det är ju reservkläderna ifall det händer en olycka och hon råkar kissa på sig. Vad gör hon då? KISSAR på sig! Agnes kissar aldrig ner sig men just idag, när hon ville ha sina shorts och slippa "fula" byxorna så kissar hon ner sig... Jag pratade med Agnes när vi åkte hem och antydde att det var ju lite konstigt att hon kissade ner sig idag, precis när fröknarna sagt att hon inte fick byta kläder... Agnes var helt lugn och svarade bara "det blir så ibland...ibland händer det en olycka...." Envisa, sötfia...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0