"Ensamtid" med barnen

Den här gigantiska traktorn fick Emil i tidig tvåårs present av morbror Danne och Maria när vi var nere i Skåne. Han leker fortfarande med den varje dag. Roligaste var ändå när han öppnade paketet, utbrast "traktor" och sedan var helt besatt av den i en bra stund. När han vaknade morgonen efter och jag gick in till honom så sa han inte "mamma" eller "upp" som han brukar utan "traktor". Det händer mycket i den här lille gossens liv nu. De senaste dagarna bygger han tvåords meningar allt mer, typ "äta macka" "leka ute".
Magnus var iväg i morse 5 h med Natta eftersom hon skulle spela match och då var Emil med dem vilket innebar att jag fick "egentid" med Agnes. Mysigt och viktigt. Viktor kom hit och lekte. Vad märkligt det är...så små och redan helt olika lekar. Viktor ville leka med Emils traktor och brandbilar och Agnes ville leka "mamma, pappa, barn" eller hoppa studsmatta. Tillslut kom jag på att såpbubblor brukar alla gilla och därefter blev det tornbygge av klossar och rita på gatan med kritorna. När Viktor åkt hem så cyklade jag och Agnes ner till Göka och busade på lekplatsen och åt lunch. Vi var även ute på bryggan och letade fiskar men hittade inga. Magnus var hemma i knappt 2 h och sedan for han, Natta och Agnes iväg till Alvesta för talangjakt. Då fick jag "egentid" med Emil. Så mysigt! Det blev studsmatta, sparka boll, gunga, sjunga, putsa fönster och städa köksskåp (den leken var han inte så förtjust i), lägga pussel och mycket kelande. Kvällen avslutades med bad. Han älskade att sitta och leka med leksakerna i badvattnet. Oftast badar ju Agnes samtidigt men idag fick han sitta själv och ösa vatten och jag tror han tyckte att det var mysigt. Nu är det en trött mamma som i alla fall ska försöka hålla sig vaken och se Loreen idag. I morgon blir det fortsatt fönsterputsning och köksstädning...phu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0