Plötsligt händer det!

Barnen sover hela natten och som extra krydda så sov båda barnen till HALV SJU!!! Jag var själv med barnen i natt och såg en trött mamma framför mig idag (hade till och med förberett kaffekokaren så jag bara skulle behöva trycka på knappen kl fem i morse) men barnen sov jättebra. Agnes kom in någon gång i natt och har legat och tryckt på min sänghalva trots att Magnus säng var tom....hon är väldigt kelsjuk i sömnen :)
Den här lille lurven vaknade halv sju och innan jag hann reagera så hörde jag hur Agnes gick in till honom och sa "Godmorgon lille gubben". Han svarade "Alla" vilket betyder Agnes. Sedan frågade han efter mamma och pappa. Agnes svarade då "pappa jobbar och mamma sover. Vad vill du lille gubben?". Sedan gick Agnes och kissade och då hörde jag Emil ropa "Alllllla". De är ju för söta de här två. Jag gick upp och hämtade honom och sedan hade vi lite morgonmys i sängen men det går inte att mysa ensam med två barn. Båda vill ha mest uppmärksamhet. Jag upptäckte precis en sak. När Agnes pratar med Emil så klappar hon gärna honom på kinden, huvudet, handen eller ryggen. Hon får en "mjuk" röst och har mer tålamod! Hon är ju aldrig kelig med oss direkt och vill inte att vi ska klappa på henne. Jag klappar ju alltid på henne ändå och det går av sig själv att jag lägger min hand på hennes huvud, rygg, hand, arm, ben, kind när vi pratar. Vad häftigt att hon gör likadant med Emil.
Idag ska Magnus sova och förbereda sig för nästa jobbnatt. Jag ska städa köksskåp, dra ut barnen på cykelutflykt och kanske hinna putsa fönster. Ikväll ska jag nog sjunka ner i badet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0