Hejdå overallen

Hittade lite gammalt på datorn. Emil och Agnes på studsmattan. Ingen ovanlig syn alls men den där röda overallen kommer vi aldrig se mer hoppas jag. Nu är alla vårkläderna framme och jag kom precis på att vinteroverallerna hänger kvar på dagis! Det är nog dags att ta hem dem. Idag slutade jag tidigt och hämtade barnen. Emil blir alltid överlycklig och rusar mot mig med utsträckta armar och ett leende på läpparna. Agnes blir oftast också glad men "ska bara...". Hon ska fixa med sina teckningar och övriga konstverk och idag berättade hon att hon skulle smyga ut i natt när vi sov och lägga teckningar i Almas brevlåda! Det hade inte förvånat mig alls om hon gjorde det för det är ju en väldigt företagssam tjej vi har här hemma. Jag valde dock att svänga förbi Almas och lägga Agnes teckning i brevlådan när vi åkte hem från dagis. Nu slipper vi förhoppningsvis nattutflykter!
Emil får riktiga bryt här hemma. Han blir så arg och exploderar på en tusendels sekund (undrar var det kan komma ifrån...). Igår premiäråt vi på altanen. Jag målar upp en bild av hur mysigt allt ska bli. Vi ska sitta där och njuta av fågelkvitter, god mat och prata om dagen...eller hur!! Agnes skrek bara det flög förbi en fluga (och det händer ju...) eftersom hon är livrädd för alla smådjur, barnen flyttad runt och bytte platser samtidigt som jag och Magnus försökte säga hej, hur har din dag varit, Emil fick för lite, för mycket, fel mat eller vad det nu var och slängde tallriken i golvet så det flög ketchup upp på vårt vita staket, jag blev arg, Emil vägrade äta, Agnes ville bara ha pommes och tja, det var en jakt på barn och mat och jag hörde definitivt inget fågelkvitter. Däremot Emils djungelvrål...
Natten blev en cirkulation igen. Det börjar ju alltid bra med alla i familjen placerade i sina egna sängar. Sedan kommer Agnes och vid fem i morse började Emil. Då tog jag honom med mig och gick in i Agnes säng. Sedan somnade vi alla. Bara det funkar! Barnen ligger i alla fall stilla när de sover och det är ju ganska mysigt att bara få ligga och hålla om dem och pussa på dem. De är ju så fina!

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Alma tackar för teckningen som låg i lådan! Kram

2012-05-23 @ 08:46:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0