Agnes och kusinen Amanda



För tillfället hinner vi inte fixa så mycket med blogg och foton så då är det bra att ha lite gamla foton. När vi var hos farmor och farfar sist så var ju även Diöfamiljen där. Emil lekte med Jonathan och Agnes lekte med sin kusin Amanda. Stora kusinen var jättegullig och lekte gömma nyckel och kurragömma med Agnes.



Idag är det jobbigt. Utan att överdriva så tror jag att vi har varit inne hos Emil tio gånger i natt. Han vaknar och är ledsen och ger sig inte förrän vi kommer in på hans rum. Ibland vill han ha sin napp, ibland vill han ha dricka och ibland vill han att vi ska tända lampan. Jag somnade först halv ett och vaknade en gång i halvtimmen efter det. Vid midnatt kom Agnes in i våra sängar. Vid ett-tiden gick jag in i hennes säng men det dröjde inte länge förrän hon kom tassandes och la sig bredvid mig igen :)

Igår var vi ute och cyklade allihopa. Jag hade en bild av att det skulle vara mysigt, Agnes på sin nya cykel och Emil åkte på Magnus cykel och jag cyklade på skruttcykeln. Det började trevligt. Sedan skulle Agnes bestämma vart vi skulle cykla, ha många långa pauser, plocka blommor och när vi till slut skulle cykla hemåt så var hon så trött och orkade inte. Varför lät jag inte bara barnen hoppa på studsmattan och satte dem framför TV:n den sista halvtimmen?!?

Emil är för söt förresten. Det ploppar ut nya ord hela tiden. Igår fick barnen lite saft och då sa han "MYCKET" när han såg att jag hällde upp saft. Så fort han hör ordet "fredag" säger han "GOOODIS" och varje gång har blir arg på något eller någon skriker han "DUMMA PAPPA". Han räknar till fyra nu och älskar att hoppa. Hoppa ner från trottoarkanten är jättekul och först så räknar han en, tå, te och sedan hoppar han. Emils humör är hiskeligt och minst en gång/dag åker underlägg och sked i golvet. När vi skäller på honom och säger till honom att gå in på rummet och lugna ner sig så springer han allt vad han kan med de söta små fötterna och SMÄLLER igen dörren allt vad han kan...(han älskar det). Det blir nog bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0