Agnes kan också köra traktor

 
Även Agnes tyckte det var kul i våras när vi var på kosläppet. Traktorerna var kanske inte roligaste saken enligt henne men klart hon skulle provsitta!
 
I morse vaknade jag med två barn i sängen och ingen man (han låg i Agnes säng). Jag låg på tvären vid barnens fötter och var helt ledbruten. Barnen började prata med varandra och jag var tvungen att ligga och tjuvlyssna så jag låtsassov. Följande konversation utspelade sig mellan Agnes och Emil:
 
-Emiiil...
-Aaaa.
-Fåj jag kjama dig?
-Nä Agnes.
-Jo, jag vill kjama dig...
-Nä Agnes.
-Emil, ska vi pjata lite?
-Aaaa.
-Vad vill du pjata om Emil?
-Vet inte.
-Ska vi pjata om vad vi ska göja idag?
-Aaaa.
-Vad vill du göja idag, Emil?
-Vet inte.
-Vill du kanske måla med vattenfäjer?
-Aaaa.
-Vill du måla med kjitor?
-Aaaa.
-Vill du leka mamma, pappa, ban?
-NÄÄÄ.
-Emil, vet du vad vi ska göja i mojon?
-Nä?
-Vi ska böja på dagis igen. Mamma och pappa ska jobba.
-Jaaa.
 
Agnes är en kopia av mig. Så ligger jag och pratar med henne. Vi pratar om igår, idag och i morgon. Vad vi ska göra osv. Stackars Emil. Han har två mammor :)
 
 
Trackback
RSS 2.0