Syskonbråk

Åh nej!!! Vad har Emil nu fått tag på?
 
Mamma, den är faktiskt min och inte Emils...
 
Emil bryter ihop...
 
Så söt och så ledsen...
 
Jag jobbar och Magnus är ledig den här veckan och pysslar om de små liven. Igår kväll målade han träpanelen i taket på ovanvåningen. Det blir ett helt nytt rum! Jag somnade när jag natttade Agnes (runt klockan åtta!) och vaknade vid nio-tiden för att knalla rakt in i våra sängar. Har sovit dåligt och somnat sent så det var efterläntad sömn. Ångest för den jobbiga begravningen som är på måndag. Usch!
 
Igår när jag kom hem så blev det ett helt oplanerat besök i skogen. Halv sex slängde vi upp barnen på våra cyklar och trampade mot skogen. Barnen älskar det. Vi tog med en plastflaska som man blandar shake i, där det är en "drickpip". Barnen tyckte det var jättekul att peta ner blåbär i drickpipen och vi fick ihop en hel del. Agnes var duktig på att plocka blåbär och när jag berömde henne och sa att hon var mycket duktigare än vad jag var så svarade hon klokt "men mamma, du är så mycket större än mig så det är lättare för mig". Helt rätt! Agnes och Emil är ju i "blåbärslängden". Emil fick ett bryt för att det var svårt att gå i skogen och han trillade en hel del. Lite blåbär bättrade på hans humör. Efter en timme cyklade vi hem med alldeles blåa barn... Just det, jag och Agnes såg älgbajs! Skogen kan vara riktigt spännande :)
Trackback
RSS 2.0