Grattis vår finaste Emil

Idag fyller vår gosse två år och vi har en massa spännande paket som väntar. Barnen är i Skåne fortfarande men om ett tag kommer mormor och morfar upp med dem. Vi var på cykelfesten igår och det var väldigt trevligt. Roligt att träffa en massa människor! Både jag och Magnus tog det hyfsat lugnt och är fullt fungerande idag. Skönt! Vad märkligt det känns att vakna upp till ett städat hem. Inga leksaker framdragna, inga matrester på köksgolvet, inga klädhögar osv. 
Mormor, morfar och Agnes sjöng för Emil i morse. Han gallskrek men blev nöjd när han lite senare fick öppna alla paket. Snälla Bibbi hade köpt paket till både Agnes och Emil. Igår var barnen på brandstationen, Burger King och Leos lekland. På kvällen badade de i baljan. Vilken dag! Tack mamma och Anders för att ni har haft barnen hela helgen. Ni får vila upp er i en vecka nu :)
Två år...vart tog de åren vägen. Barnens födelsedagar får mig alltid att minnas dagen då de föddes. Vad märkligt det var att veta att vi skulle åka in till sjukhuset och få en bäbis (planerat snitt). Mormor var hemma med Agnes. Jag och Magnus åkte in till Växjö jättetidigt och det var nervöst. Jag var så rädd att något skulle gå fel och det kändes som en evighet innan det efterlängtade skriket kom. Mitt starkaste minne från den dagen är ändå när de visar upp honom för mig innan de rusar iväg. Han var så vacker och jag blev så förvånad....det är väl så att som mamma så blir det en omedelbar förälskelse och ens eget barn är det vackraste lilla livet man skådat. Han är fortfarande helt underbar vår lille, söte Emil. Grattis hjärtat!

Kommentarer
Postat av: Syster

Grattis Lilla Gubben! :)

2012-06-03 @ 19:21:11
URL: http://nepe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0