Gamla bilder...

 
Hittade lite gamla bilder från Emils födelsedag! En hel månad sedan! Gossen har i alla fall lärt sig att öppna paket. Det blir en spännande julafton.... 
 
Även stora tjejen fick ju ha några paket. Tight, vattenpistol, ännu mer kläder...kan det bli bättre?
 
 
 
 
Idag har varit en dag med mycket vatten... 
 
Emil vaknade kvart i sex. Mycket kaffe blir det... Väckte Magnus vid nio och sedan blev det promenad/jogging. Jätteskönt! Sedan målade Magnus fönster, barnen hoppade studsmatta och lekte med Aquaplay, jag klippte ner två buskar som var helt vildvuxna och vi ska bl a ha en vinbärsbuske där i stället. Det är så härligt när barnen kan springa och mumsa bär på sommaren! Sedan blev det lunch, röjning, tvätt och promenad till Göka. Tanken var att vi skulle leka på lekplatsen men det gick ju inte att stoppa barnen :) Det blev nakenbad i sjön...inte jag alltså...barnen! Emil illskrek när jag tillslut lyfte upp honom. Han ville bada mera. Hem, äta glass. ta fram lilla poolen och testa presenten som Emil fick av Sussie, en stor bläckfisk som man kopplar vattenslangen till och så sprutar den vatten. Det gick sådär. De var gnälliga och det var lite för kallt idag men jag ville testa den ju :) De badade i lilla poolen i stället. Kvällsmat och nu badar de i badkaret. Jag tog precis bort en fästing!!!! Tre stycken den här sommaren än så länge. Örk. Emil har inte sovit middag så det börjar bli liiiiite gnälligt nu. Jag ska försöka hålla honom vaken till kl 18 i alla fall!
 
Just det, vi hade ju kalas idag också. Jag behövde få hjälp med att städa här hemma och sa till Agnes "skynda din nu att städa innan kalaset". Hon såg ut som ett frågetecken och sedan fick jag förklara att hennes docka Astrid hade kalas idag och att det skulle bli sång och fika där ute. Jäklar i hoppet vad det städades undan! Barnen gick sedan ut och Agnes var lite smyg för hon visste ju inte riktigt vad som väntade. Nu var det JAG som satte upp spelreglerna! Jag gjorde en bricka med två glas saft, sugrör, serpentiner, ballonger, kex, kanelbullar och sedan hade vi kalas på studsmattan. Astrid fick på sig finklänningen och det både sjöngs och hurrades. Tänk vad lite som behövs för att roa de små liven...
Trackback
RSS 2.0