Kalaset på Aspö

Vi hade ju tvåårskalas när vi var på Aspö. Jag gjorde fyra tårtor (slängde två när vi skulle åka hem) och hade med ballonger, sugrör och tårtljus. I vanlig ordning så bröt Emil ihop när han fick all uppmärksamhet och han ville absolut inte blåsa ut några ljus!
Helgen har rusat på i 190. Fredagskvällen ägnades åt fotbollen, lördagen innebar, släphyra, köra till återvinningen med en massa skräp från garaget, åka till Diö, kasta av barnen hos farmor och farfar, åka till IKEA, handla hysteriskt, tillbaka till Diö, fika, hem, skruva ihop skrivbord och hyllor till Agnes rum, laga mat och fixa. Barnen var uppe länge, Emil till kl 22 och Agnes till kl 23. Jag och Magnus höll på med Agnes rum till efter midnatt och sedan stupade vi i säng. När Agnes vaknade idag vid halv åtta så gick vi in på hennes rum och då stod hon helt stilla och tittade på sitt skrivbord, stolen, hyllorna, lådorna, lampan osv. Sedan sa hon "åååh, vad vackert!". Hon och Emil har suttit vid skrivbordet nästan hela dagen idag. Det har ritats, pärlats, lyssnats på musik osv. Hon älskar sin lilla hörna...
Vi har hållt på idag också. Magnus målar fönsterna vita i TV-rummet och jag har städat, fixat i ordning på Agnes rum, lagat mat, plockat undan, lagat mat, plockat undan, tvättat osv.
I morgon ska jag köpa en massa jord, plastkrukor och fröer. Vi fick en ställning till att ha plantor på så nu ska här testas! Just det...i morgon är det jobbdags också! Skönt att vila upp sig lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0