Sommarlov

Nu är det sommarlov här hemma. Ljuvligt. Jag jobbar en vecka till sedan har jag en veckas semester. Sedan jobbar jag tre veckor innan det blir den riktiga semestern. Magnus jobbar till och från hela sommaren men vi får nog nästan två veckor tillsammans i augusti.
I morse fick Emil ett bryt vid frukostbordet och kastade ner sin servett på golvet. Jag skällde lite och sa till honom att plocka upp efter sig. PolisAgnes tar illa vid sig när vi skäller på lillebror och erbjöd sig genast att städa upp efter honom. Jag förklarade då att det inte hjälper eftersom han måste lära sig att städa upp efter sig och efter sina utbrott. Sedan sa jag att hon kunde ju lära honom i stället hur man gör. Då sträcker hon sig mot Emil och säger "Emil, vill du att jag ska plocka upp efter dig?" Han svarade såklart "JAAAAA!" Då sträckte hon fram sin tumme mot honom och sa "Nu tummar vi på att du aldrig kommer kasta ner något på golvet igen...lovar du det?" Emil vägrade....såklart! Agnes gick ändå ner på golvet och plockade upp efter honom och då klappade han henne lite på huvudet. Underbara barn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0