Emils dagis

I måndags var vi på sommaravslutning med Emils dagis. Han hade fått på sig finbyxor och skjorta och var sååå fin. Agnes fick ha klänning och sina lackskor. Överlycklig tjej!
De hade gjort en tipsrunda. Det var mest vi vuxna som gick runt och kryssade i svaren för barnen var fullt sysselsatta med att leka. Alla barnen utom Emil då...han håller sig nära sina föräldrar och sina underbara fröknar.
Emils fröken Mia som han pratar om ständigt...
Emils fröken Lea som har bäbis i magen och försvinner efter sommaren. Jättekul för henne och jättetråkigt för oss.
Agnes och hennes kompis Alice. Tydligen så leker Agnes, Alma och Alice tillsammans mycket när de träffas ute på dagisgården. Till hösten flyttar Alice till ett annat dagis och vi tycker det är jättetråkigt. De tre tjejerna har lekt tillsammans sedan de började på Smultronet. Fast de ses ju i skolan om några år :)
Idag är Emil väldigt hostig och jag fick i honom lite hostmedicin ikväll. Jag lockade med godis och försökte få honom att dricka medicinen själv men han satt länge och tvekade. Han ville men varje gång han förde muggen till munnen så kände han nog lukten och vägrade. Det slutade med att jag sprutade in det i munnen på honom. Skrik, gråt, godis, tyst....och förhoppningsvis ingen hosta i natt.
Det blev en lång arbetsdag idag och det är en trött mamma nu. Troligtvis en lång dag i morgon också. Nästa vecka är det bara fyra arbetsdagar sedan blir det 40-års fest och midsommarafton i Skåne. Full rulle. Sedan har jag semester en vecka. Ska blir riktigt skönt. Dessutom har jag en trevlig afterwork att se fram emot nästa vecka. En massa roliga saker väntar nu! Till helgen blir det släphyrning och några turer till återvinningen....okej, mindre kul. Vi skulle behöva åka till IKEA också och fixa skrivbord till Agnes. Skönt om hennes rum äntligen blir klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0