Rapp i käften

 
En regnig dag som denna händer det inte så mycket. Då gäller det att aktivera barnen och vad passar bättre än en dag på Leos lekland? Agnes, Natta och Emil var där i TRE timmar med endast en kort paus för glass. Det var fullt ös! Jag åkte en sväng och handlade blommor, jord och lite planteringsprojekt....det verkar aldrig ta slut :) 
 
På Leos lekland såg jag hur en tjej försökte tränga sig in på studsmattan där Agnes och Elis turades om att hoppa. Jag hörde Agnes säga att man bara får hoppa EN åt gången varpå tjejen, som såg ut att vara äldre, svarade att man får vara TVÅ. Agnes backade inte utan sa bara Nähäää, man får bara var EN och sedan spände hon ögonen i henne. Det känns ju skönt att hon inte är rädd för att säga ifrån men ibland är hon en liten polis... 
 
Agnes har sitt namn uppsatt på väggen i rummet och nu hade både bokstaven G och S trillat ner och jag hittade bara bokstaven G. Jag gick och frågade Agnes om hon sett bokstaven S och det hade hon inte. Jag bad henne hjälpa mig leta efter bokstaven S och det ville hon ju inte. Sedan fortsatte konversationen:
-Men Agnes, nu står det ju bara Agne. Då får du heta Agne i framtiden om vi inte hittar bokstaven S.
-Neeeej!!! Jag heter Agnes!!
-Då får vi gå till kyrkan och döpa om henne och Natta kan kanske sjunga, sa pappa.
-Jag heter AGNESSSS!
-Agne är ju ganska fint...
-Mamma, om jag heter Agne så kan du heta inda.
 
Är det inte ganska smart av en blivande fyraåring att ge igen med samma mynt och klura ut att ta bort en bokstav från mitt namn?!? Jag skrattade i alla fall och berömde henne....Agne...
Trackback
RSS 2.0