Fåfänga fröken

Den här fröken älskar när storasyster fixar hennes hår och hjälper henne välja kläder. Jag försökte precis göra en fläta men fick omedelbart vetat att Natta gör finare flätor...och det gör hon verkligen.
Nu är jag och barnen förkylda men feberfria. Jag hade 40,5 grader natten mot onsdag så jag har varit ganska utslagen sedan dess. Det tar lite tid att återhämta sig! Om inget händer så åker vi ner till Skåne i morgon ändå så barnen får fira lite midsommar.
Magnus far runt och fixar en massa och jag ligger mest. För tillfället sover Emil och Agnes sitter vid sitt skrivbord och leker med lera. Magnus är jättebesviken för att vi missar dagens 70-tals fest. Han hade odlat mustasch, köpt peruk och gigantiska solglasögon. Jag hade köpt en massa fula kläder som jag i och för sig är glad för att jag slipper använda! 
Agnes ville berätta en saga för mig igår näg jag låg i sängen. Hon sa "mamma, vill du höra en hemsk saga?". Okej, tyckte jag. Sedan började det... Det var en gång en räv....och den räven åt upp dina boppar. Sedan skrattade hon så att hon kiknade och sagan var nog slut... För tillfället är båda barnen väldigt intresserade av mina boppar. Emil brukar följa med mig in i badrummet när jag duschar och har då konstaterat "mamma, ingen snopp!". :)
En dag hörde jag Agnes fråga Emil
-Vad ska du bli när du blir stor?
Emil tittade och fattade inte vad hon menade så han var tyst. Så Agnes svarade själv på frågan...
-Du kanske ska bli en traktor? Jag ska bli en sångerska....
Vi har bestämt att Magnus tar ansvaret för packningen den här gången eftersom jag inte orkar och eftersom jag alltid gör det annars. Det blir säkert bra men vad svårt det är att inte fråga och lägga sig i :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0