Vi har semester!

 
Vi släpar efter med bloggen. Det är SEMESTER här hemma... Sofia åkte hem, vi åkte till Vimmerby och sov två nätter hos moster Gillan och Kent, fick en massa god mat, trevligt sällskap, blev myggbitna, imponerades över deras trädgårdsland (tänk att kunna gå och dra upp lite potatis till middagen....det är ju så mycket godare!), fick hemmagjord krusbärskräm till frukost...mmmmm..., hade två roliga dagar på Astrid Lindgrens värld som det kommer en massa bilder från sedan. Vi kom hem i söndags, tvättade järnet, städade hysteriskt på måndagen innan min kompis Sussie kom hit och sedan har vi haft lugna och sköna dagar tillsammans. Idag blev det dagislekplatsen för lite lek med Alma...oj, vad de kramades, det var ju såååå länge sedan de sågs (tio dagar typ) och nu jobbar Magnus så jag och Sussie ska kasta oss i soffan och se på film. 
 
Emil har lagt till med Göteborgsdialekt...han lägger till ELLER efter alla meningar. 
-Äta macka, eller?
-Bada Göka, eller?
-Varmt, eller?
 
 
Idag visade han sitt rätta jag. När vi gick ner mot lekplatsen upptäckte jag en gigantisk skalbagge. En jätte på flera cm och jag kallade på barnen som för tillfället gick och sjöng på Lilla snigel. De kom fram och tittade på odjuret och Emil sjöng samtidigt "lilla snigel akta dig...annars tar jag dig"...och PANG så stampade han i sönder skalbaggen som krasade sönder. Jag blev helt paff och fick inte fram något. Emil? Han gick vidare som om inget hade hänt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0