Tyst och lugnt

I morse satte båda barnen sig framför Disney junior, klockan var halv sju och jag la mig några minuter i sängen. Då hörde jag helt plötsigt följande konversation.
 
Emil skrattar jättemycket åt något på Disney junior, vilket förvånar mig för han brukar bara vilja titta på Pippi Långstrump.
 
Agnes: TYST EMIL!
Emil skrattar ännu mer.
Agnes: Jag vill ha de tyst och lugnt (hmm...undrar var hon har hört det uttrycket...).
Emil skrattar fortfarande.
Agnes: Sluta!!! Jag vill ha det tyst och lugnt. SLUTA NU!
Emil: luta fälv (sluta själv).
 
Jag låg i sängen och fnissade åt mina stora barn som har börjat munhuggas. Jag vet, om ett år tycker jag inte det är lika roligt men i morse var det lite gulligt.
 
 
Livet leker. Vi badar på Gökaskratt (till och med jag!), bränner oss av solen (jag), kämpar med att blåsa upp badleksakerna, fyller på badpoolen här hemma, häller ut allt vattnet och skrubbar poolen med klorin efter en liten "olycka" av Emil i poolen, fyller på vatten igen, vattnar blommorna, fikar, låter barnen titta på TV mitt på dagen för att skona dem från solen en stund. Magnus jobbar, jag och Sofia tar det lugnt på kvällarna med ett glas vin. Ljuvligt. Idag åker vi till Vimmerby för premiärbesök på Astrid Lindgrens värld. Agnes längtar ihjäl sig och ska "krama Pippi...och sjunga för Pippi". Eh? Vi får väl se hur det blir med det...
 
Det är nya nattningsrutiner för Agnes nu och hon har själv kommit på dem. Hon hittade en skiva med godnattsånger som hon ska somna till. Agnes somnar i sin säng själv! 
 
Nu kom precis Emil och pussade mig. Han är för gullig! Först lägger han sina små händer på mina kinder och sedan plutar han med munnen. Det kan man ju inte motstå!
                                                                                                               
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: syster!

De är så gulliga så!
bilden på Agnes har jag tagit ;)
Kram♥

2012-07-27 @ 10:01:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0