Emil älskar att gunga...och snurra...och nu funkar filmen också

 
Det var en härlig helg och fullt upp. Lite tråkigt att Magnus jobbade hela helgen men om några veckor så får vi nästan två veckor tillsammans! Jag och barnen var på lekplatsen i både lördags och söndags. På lördagen ringde vi på hemma hos Alma och hon ville följa med till lekplatsen. De lekte tillsammans i nästan TRE timmar! Vilka fina tjejer det är! Det blev ett lite gräl om vem som skulle vara mamma och vem som skulle vara pappa när de lekte mamma, pappa, barn. Efter lite tjafs så löste de det på sitt sätt...Agnes fick vara katt. På kvällen blev det grillning och mys på altanen. Barnen fick vara uppe länge. Äntligen lite sommarkänsla...
 
Igår regnade det på förmiddagen så då blev det bakning, två sorters muffins, film och TV, måla med vattenfärger och tuschpennor och bad i badkaret. När det slutade regna gick vi ut och cyklade, plockade blåbär och härjade runt. På eftermiddagen gick vi ner till lekplatsen på dagis och härjade runt. Natta var med en stund och busade med både Emil och Agnes. På kvällen var jag helt slut!
 
Agnes är för rolig...vi har ju planterat en hel del, hon och jag, och hon har fått en egen liten låda med sitt namn på där det äntligen börjat komma upp lite grönt. Igår visade jag henne lådan och hon ville ju ta med den in på sitt rum. Jag förklarade då att det växte så bra i uterummet och att lådan behövde värme så därför kunde den stå kvar ett tag till. Hon tittade på mig, klurade i några sekunder och sedan såg jag hur hon sprang och hämtade lådan ändå. Efter ett tag gick jag in på hennes rum och vad ser jag då? Jo, Agnes har ställt lådan på sitt skrivbord, tänt skrivbordslampan och riktat den mot lådan. Hon är klurig, vår Agnes! Nu fick ju lådan värme....
 
Barn är underbara. När jag varit ledsen efter mormor så har Agnes kramat mig och undrat varför jag är ledsen. När jag förklarat att "den gamla tanten som vi hälsade på ibland" är död så har Agnes konstaterat "men då träffar hon ju Tarzan nu!". Lilla kloka tjej.
 
Emils favorituttryck nu är "dumma dej". Han säger det minst 20 gånger om dagen till alla i sin omgivning. Lille gubben har det inte lätt nu :) Han sökte kontakt med Astrid på lekplatsen och ville hålla henne i handen. När hon inte ville det så gick han och hämtade en spade till henne men hon ville inte ha den. Han försökte i alla fall....och det är så sött!
 
I söndags när vi var på lekplatsen så gjorde han en tårta till mig (hink med blöt sand i) och sedan gick han till mig och sjöng ungefär så här i 190 "ja må hon leva, ja må hon leva, jag må hon leva uti hundja å, hujja, hujja, hujja, GATTIS" och sedan fick jag den goda tårtan och vi låtsasåt av den. Han börjar äntligen gilla alla låtsaslekar....och böckerna om MAX.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0