Astrid Lindgrens värld

 
Pippi Långstrump är för tillfället Emils favorit och går nästan oavbrutet på datorn här hemma. Alla avsnitt i en lång film. Agnes tittar också, trots att hennes första Pippiperiod är över. Till lunch serverades kalla spaghetti till Emil och Agnes fick varma hela långa spaghettiar. Jag får absolut inte klippa så det går lättare att äta.
 
Samtidigt målar storebror taket på övervåningen och behöver lite hjälp så jag smiter i väg och lämnar barnen vid bordet i en minut. När jag kommer tillbaka vill den lilla rultan ha mer ketchup, jag sprutar på lite och ser det ligger ett hårstrå i spaghettin. Jag tar bort håret och tänker inte mer på det. Jag vill ju också äta lite.
 
När jag tittar upp från min mat ser jag tullan luta håret i ketchupen och i handen håller hon en sax innan jag hinner få ett ljud ur strupen klipper hon till. Spaghetti och hår trillar ner i tallriken.
 
Jag vrålar AGNES vad gör du? Hon börjar gråta och springer samtidigt in på sitt rum. Jag efter och förmanar och säger att hon absolut inte får ha saxen och att hon inte får klippa sig.
 
- Men pappa, det var inte meningen att klippa håret, säger hon hulkande.
Jag vill ju äta spaghetti som Pippi ju.
 
Hoppas vi kommer i väg till Vimmerby i sommar så de kan lära sig ännu mer från Astrid Lindgrens värld. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0