Äntligen semester!

 
Nu börjar det...sommarvädret, eller? Jag åkte från jobbet tidigt idag eftersom det var overkligt lugnt. Hem och börja röja hela nedanvåningen. Magnus åkte med barnen till Göka så de äntligen kunde bada. Det har regnat massor här! När han kom hem så bytte vi, jag åkte med barnen till dagislekplatsen och hade med lite mackor och frukt. Alma såg att vi var där så hon och pappa Jens kom dit. Vad skönt det är att vara ledig och känna att man kan ta dagen som den kommer...äntligen!
 
 
Vi har berikats med två badodjur. I samma sekund som det slutar regna så ska det badas!!! Vi hann med att ta en tur i skogen också. Oj, vad mycket blåbär det fanns nu då!!! Barnen älskar att gå i skogen (på gångstigarna) och vi tittar på sniglar (örk, tycker jag då i smyg..), spindlar, bajs, kottar, gömmer oss för eventuella bilar, smyger, käkar blåbär, springer, sjunger.....tja, vi busar helt enkelt.
 
 
Nu är Magnus snart färdig där uppe. Vitmålad takpanel, vita lister och vitt fönster....åh, vad han är duktig! Nu ska vi ta en paus i fixandet och bara göra det vanliga....typ klippa vårt 1 m höga gräs :)
 
 
En morgon utspelade sig följande konversation kl 06.00:
 
Emil: Gjäs...ha gjäs
Mamma: Eh, va?
Emil: Gjäs, ha gjäs, Emil hungji
Mamma: Aha, vill du ha gröt?!?
Emil: Aaaa
Mamma: Fixar vi...
 
Agnes skrattar hånfullt....
 
Agnes: Haaahaaa...det heter inte gjäs det heter gjöt.
 
Mamma blir lite irriterad över att hon märker ord när Emil försöker prata! Lilla fröken kan ju inte säga R än och det där med att kasta sten i glashus...tja...
 
Mamma: Agnes, det heter inte gjöt utan GRÖT!
Agnes: Jag sa inte gjöt utan gjöt...
Mamma: Det heter inte gjöt utan G R Ö T!
 
Agnes blir förbannad...
 
Agnes: Jag sa ju det...gjöt! Jag sa inte gjöt.
Mamma: Agnes, det heter gRRRRRRRRRRRRRRRöt!
 
Sjukt dålig stämning!

Kommentarer
Postat av: pia

Hahhah...Heja Linda!

Svar: Undrar var hon har fått sin envishet ifrån.........
Magnus och Linda

2012-07-20 @ 22:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0