Det gäller att ha koll

Idag kände Emil att något var på gång för han kollade var jag befann mig hela tiden på dagiset. När det var en timme kvar vinkade vi hejdå och sedan hade han blivit ledsen. Snälla Lea satt med honom i soffan och han hade fått sin napp. Han hade suttit med henne där nästan hela tiden men inte varit ledsen hela tiden. Usch. Hur ska det gå? Alla säger att de vänjer sig och att det kommer gå bra men nu när jag är där så ser jag faktiskt barn som är ledsna och vill hem till mamma utan att något egentligen har hänt på dagis.
Det blev inget klistermärke till Agnes idag. När vi skulle hem från dagis skrek hon "dumma mamma" så att det nog hördes till Kina. Fast i eftermiddags så berömde jag henne för att hon inte sagt något fult ord trots att jag hörde hur hon slog i sitt lilla huvud och ett "AAAAJ mitt huvud". Agnes tittade på mig när jag berömde henne, log och sa "men mamma....jag var sugen..". Hepp... Nu har vi precis gjort amerikanska chokladmuffins...mmmm....

Kommentarer
Postat av: Lilla H

Hej du ett litet tips som du kan använda mot agnes om hon fortsätter svära!



http://www.alltforforaldrar.se/ladydahmer/2012/january/forbannade-skitbog-kan-du-svara-i-lugn-ton.html



(ps, jag skämtar alltså.... använd denna metod endast om du vill traumatisera henne för livet....;-)

2012-01-16 @ 22:37:37
URL: http://haleyborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0