Ny fas i livet

Då var det dags. Nästan tre års föräldraledighet/graviditet har nått sitt slut. Jag älskar mitt och jobb och tycker det ska bli väldigt kul MEN det känns inte helt ok att få så lite tid med barnen. Magnus och jag har precis suttit och pusslat lite med våra tider och i början kommer barnen vara på dagis från 07-15.30 nästan alla dagar. Ibland blir det 07.30 och ibland blir det lite tidigare hämtning men annars kommer barnen vara på dagis hela dagen, måndag-fredag. Örk. Jag lider troligtvis mer än vad de gör. När huset är sålt ska jag gå ner i tid och vi kan kanske köra oftare till jobbet om det sparar mycket tid. Vilken balans allt blir med tid och pengar! Det kommer bli bra så småningom. Just nu känner jag bara att TID är viktigast. Om några år bryr sig barnen mer om sina kompisar än oss :)
Lillprinsen börjar bli stor. I morgon får dagispersonalen lite att bita i....phu.... Idag var vi hos Moppan med familj och fikade. Mysigt. Emil börjar tycka att Moppan är ganska kul trots allt fast Agnes blir ju så avundsjuk när Moppan riktar sin uppmärksamhet mot Emil. Det är ju hennes Moppan :)
I morse sa förresten Agnes en rolig sak och jag skulle berätta för Moppan så jag sa "jo, i morse så kom Agnes in till oss och sa att hon ville ha napp" och då tittade jag på Agnes och sa "men Agnes du har ju slutat med napp för länge sedan och du vet ju att de är hos tomtenissarna så du kanske inte var riktigt vaken..." Agnes tittade på mig och svarade "men mamma, jag sa inte att jag ville ha napp...jag sa att jag var sugen på napp". Åter igen tillrättavisad av min treåring...
Tarzan gick och satte sig framför brasan och redan då borde vi misstänkt att han kanske var lite krasslig men inte förrän på kvällen uppmärksammade vi att han inte ätit något och var hängig och dagen efter åkte jag in med honom. Nu när jag tittar på bilden så syns det ju tydligt hur ynklig han är. Usch. Fast nu har vi honom hos oss och vi skämmer bort honom med kärlek och godis och han bara njuter. Just nu ligger Magnus och borstar honom framför brasan. Vår lille Tarzan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0