Frisörstugan

Natta är den enda som får göra frisyrer på Agnes. I natt sov Natta över här! Magnus hämtade en gullig pappasjuk Natta igår kväll och vi sa inget till Agnes när hon vaknade i morse. Strax efter åtta gick Magnus upp med småbarnen och sa att det fanns en överraskning där uppe. Jag hörde en överlycklig Agnes ropa "HEEEEJ GUMMAN!!" när hon såg Natta ligga och sova i sin säng. Mysigt. Natta har lekt mycket med en väldigt tjurig Agnes idag. 
Jag och Agnes satt precis och pärlade vid matbordet. Hon gör ett halsband till Alma men ville samtidigt ha det själv så hon tyckte att jag skulle göra ett till Alma. Jag svarade "nej du, det får du själv göra för Alma är ju din kompis". Agnes tystnade och svarade "men mamma, du kan ju göra ett armband till mamma Hanna. Hon är ju din kompis". Jag försökte förklara att Hanna kanske inte ville ha ett armband som jag gjorde men Agnes envisades med att hon skulle bli jätteglad för ett armband så nu ligger här och väntar ett armband till mamma Hanna....som jag har gjort.
Ikväll åt vi blåbärspaj och vaniljsås. Agnes ville ha lite vaniljsås till och fick det. Efter ett tag började vi plocka undan och bara Agnes satt kvar med en tom skål. Då såg jag henne sträcka sig efter vaniljsåsen och sedan sa hon "om ingen annan ska ha mer vaniljsås så tar jag det sista...". Är inte det ganska moget av en treåring? Jag hade mer förväntat mig att hon skulle ta det sista för att hon ville ha det och inte kolla först om någon annan ville ha....

Kommentarer
Postat av: Hanna Johansson

Agnes har rätt! Klart jag vill ha ett armband av dig Linda!! Kram från mamma Hanna ;)

2012-01-03 @ 21:53:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0