Elektriskt

Den här elektriska tjejen är svår att motstå. Idag var det en överlycklig Agnes som gick mot dagis tills hon förstod att Alma inte skulle vara där då blev hon tyst, blyg och osäker. Det skär i mig att se Agnes förändras så men allt är nytt för henne så det blir väl bättre. Hon var jätteglad när jag hämtade idag och berättade att hon lekt med en flicka som heter Molly....glad mamma!!! Idag hade de varit på biblioteket med dagis. Mysigt.
Emil...han sprang in på dagiset i morse. Jag och Lea tittade på varandra och undrade hur det här gick till. En dagiskompis, Viktor, konstaterade "idag är Emil inte ledsen" men jodå..efter några sekunder kom han ut i kapprummet igen och tittade på mig precis som "kommer du?". Sedan förstod han. Jag hörde hans skrik hela vägen till bilen...."mamma, mamma". Aj. När jag och Agnes hämtade honom hörde vi också ledsna skrik "mamma, pappa". Det går tydligen upp och ner för honom och han går mycket med fröken, den fröken som har tagit emot honom på morgonen. Lille gossen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0