Divafasoner

Okej...vår treåring har en storasyster! Det märks eftersom hon är väldigt medveten om kameror, telefoner, miner, kläder, hår osv. Jag vet inte riktigt hur jag ska bromsa utvecklingen och är väldigt tydlig med att JAG bestämmer vad hon ska ha på sig osv. Idag hjälpte hon mig att steka pannkakor och mitt i allt så nämnde jag att jag redan lagt fram morgondagens kläder och då var hon tvungen att rusa in på sitt rum och kolla vad jag lagt fram. Sedan kom hon tillbaka och sa"GUUUUD vad fin blus jag ska ha i morgon men jag gillar inte byxorna!". Jag blir helt matt och funderar allvarligt på att låta henne ha mysisar varje dag på dagis. Hon har även koll på mina kläder och utbrast en dag "vad fiiin du är mamma, vilken fin tröja du har". Jag gillar inte utvecklingen..
Det är som sagt mycket miner och mycket "ta ett foto på mig" och sekunden efter "jag får se på bilden". Igår låg vi nerbäddade i soffan och tittade på någon film (som hon valt) om någon tecknad prinsessa som naturligtvis träffade sin prins till slut. Till och med där utbrast hon "Guuud, vad fin hon är". Om Agnes fick bestämma så skulle hon ha klänning eller kjol varje dag, gärna glitterskor/prinsesskor, halsband och glittertofsar till det. Ikväll insåg jag att hon börjar koppla det här med addition. Där låg 4 fjärrkontroller och jag bad henne räkna dem och sedan frågade jag hur många där skulle vara om jag sprang upp och hämtade en till. FEM, sa hon och ville genast att jag skulle hämta den. Ikväll sa hon att hon längtade efter sommaren och att efter våren kommer sommaren. Dagis är en bra skola!

Imorse när bara jag och Emil var vaken så kallade han på mig från spjälsängen när jag kom in där blev han glad och jag frågade om jag skulle ta upp honom...."NEPP.....paaaappaaaa, paaaaappaaaaa". En stolt Magnus rusade (väldigt överdrivet snarare sengångade sig fram) till Emils säng och tog upp honom. Stolt pappa och nöjd Emil. Idag gick det bra på dagis!!! Han blev bara pytteliten ledsen när Magnus lämnade och sedan hade han varit glad hela dagen förutom när de gick ut. Då blir han oftast ledsen och då kommer Agnes rusandes och vill ta hand om honom. Idag hade personalen sagt till henne att det var bättre om hon sprang och lekte med sina kompisar. Bra personal! Båda barnen blir väldigt glada när jag kommer och hämtar dem. Helt underbart.

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag lovar att princess perioden kommer att gå över snabbare än du hänger med. Men troligtvis kommer inte hennes medvetenhet om kläder att försvinna. Men detta är bara min erfarenhet;)

2012-01-30 @ 21:18:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0