Dagen D

Så var det då dags. Inskolning. Överlycklig Agnes på väg till sin nya avdelning och liten Emil med tung dagisväska på väg till sitt dagis.
Magnus var med Emil på Smultronet idag och det gick bra. Två timmars lek enligt Emil om han hade kunnat prata :) Det är tre barn till som skolas in och i morgon är det min tur att vara där. Jag var med Agnes på Päronet och det gick bra. Gulliga fröknar som tog väl hand om både mig och Agnes. Agnes var lite nervös i några minuter innan Alma kom sedan blev det lite fart i henne. Det är nog tur att de två ska dela på sig lite. Jag tror att de båda behöver hitta lite andra kompisar också och inte bli alltför beroende av varandra...men det är för söta tillsammans!
Agnes blev så glad när hon såg sin "gamla" dagisfröken Lea och de vinkade till varandra. Sedan sprang hon på sin "gamla" dagisfröken Mia och då var hon tvungen att krama henne. Hon gillar verkligen sitt gamla dagis! Idag satt Agnes och Alma och ritade teckningar till sin kompis Alice som fortfarande går på Smultronet. De saknade nog henne.
De har en rolig grej på Päronet. När de börjar där så får de en liten tygdocka att välja kläder till. Sedan syr personalen en klänning till dockan och skriver barnets namn på. Om Agnes är sjuk en dag så lägger fröknar och de andra barnen Agnes docka i en speciell sjuksäng som de har. Kul sak att alla har varsin docka. Det kommer bli bra det här!

Lille hjärtegrynet....hur ska det gå?
Jag glömde...idag städade Agnes sitt rum efter många om och men eftersom Magnus skulle dammsuga. Hon kom ut överlycklig och nöjd och sa "idag har jag städat så fint så fint...skynda er och kom och titta...det är så fint så ni kommer börja gråta"...hahaha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0