Bajsdag

Den här dagen skriver jag om för att komma ihåg även dessa dagar när jag börjat jobba! Den började så bra med glada barn och bara lite bråk om kläderna. Sedan började vi vår promenad mot dagis i ett vitt landskap...åååh, så mysigt. Inskolningen gick bra och hemresan likaså. Emil somnade i vagnen, jag bar in honom i sängen och sen började det... Två sekunder senare sprang Agnes runt i trosorna och började dra fram kläder, jag fick i henne lunch, sedan bråkades det om kläder, försök att få henne tyst när Emil sov misslyckades. När Emil vaknade skulle jag få i honom mat och fick i honom lite. På med alla ytterkläderna efter en del bråk om klädval. Väl ute började vi skotta snö. Trevligt! Sedan skulle vi åka pulka. Jag letade fram en bra pulka med styre på i garaget. Ingen snö på gångstigen...började gnällas lite över att behöva gå. Sedan kom vi till lite snö och Agnes satte sig på pulkan och då vägrade Emil. Han skulle INTE åka på samma pulka som Agnes. Slutade med att han låg ner på gångstigen och gallskrek. Vi vände och gick hem. Det blev ingen pulkabacke. Väl inne så fortsatte bråket. Agnes vägrade plocka undan på sitt rum, vi skulle skriva bokstäver och det blev bara bråk om det, Emil låg mest på soffbordet och jag skrek att han skulle gå ner, sedan bråkades det om TV:n (Emil skrek Poh och Agnes skrek barnkanalen), Agnes vägrade fortfarande plocka undan på sitt rum, det var ritat på bordsduken, smulor på hela golvet, jag letade efter Emils snuse i en timme som låg instoppad i en leksaksbil (när den hittades sa Agnes "ojdå jag la den där"), jag försökte andas på toa i 1 minut men då bankades det på dörren och Agnes skrek "ÖÖÖÖPPNA", jag har fått dåligt samvete 100 gånger för att jag suckat högt och skällt på Agnes och till och med sagt att hon är en liten bäbis, jag fick ännu mer ångest när jag skrek på Agnes och hon gick fram till mig och sa att hon ville kramas, Emil slog på TV:n med en leksak och jag har fortfarande inte vågat titta om där blev repor, jag har sagt till Agnes 4 gånger minst att hon inte ska hoppa i sängen, vi har redan bråkat om morgondagens dagiskläder, Agnes hjälpte mig hänga tvätt men vägrar låta mig visa hur det ska hängas. För tillfället får jag inte hjälpa/visa Agnes något...allt ifrån hur hon håller i en penna till hur hon hur hon hänger tvätt. Emil testar gränser och klipper till mig i ansiktet när jag bär bort honom från något som han inte ska göra. Ljudnivån här hemma har idag motsvarat en småbarnsavdelning med 12 barn. Det finns bra dagar och så finns det bajsdagar. Det här var ingen bra dag....tur att man älskar dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0