Äntligen pulkadags

Okej, så här kommer det inte se ut när vi stressar till dagis kl 06.45 om två veckor men idag funkade det. Vi var ute i hyfsat god tid och tur var väl det för Emil bestämde sig för att börja med att göra snöänglar...på cykelstigen. Barnen var överlyckliga över all snö. Visst blir man lite gladare när omgivningen är vackert vit och skottningen kommer kännas ok idag i alla fall.
Agnes var utan mig på Päronet idag och det gick jättebra. När jag skulle hämta henne så åkte hon pulka i pulkabacken. Vilken lycka! Jag får dåligt samvete för Agnes men det är väl så det är att vara tvåbarnsmamma. Agnes får ofta bli stor för att Emil tar plats. Som nu när det är inskolning. Då får hon vara själv på Päronet för att jag är med Emil på Smultronet. Ibland får jag dåligt samvete för Emil. Han har inte alls fått samma fokus från mig som Agnes fick. När Agnes var lite satt jag ofta med henne och läste, lekte, tränade ord och sånger osv. Emil får ofta leka med Agnes eller själv medan jag tvättar, tvättar, tvättar, tömmer diskmaskin, lagar mat, dukar osv. Snart är markservicen slut här hemma och vi kommer alla få hjälpas åt för att få ihop vardagspusslet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0