Tur att barn inte får inneha vapen

Då hade jag varit död idag. Agnes fick värsta utbrottet någonsin och hade hon haft tillgång till vapen hade jag inte levt idag. Hon hatade mig när vi skulle gå hem från Alma. Dagen började 04.30 med att Agnes kom in i vårt sovrum sedan satte Emil igång och Agnes kunde inte somna om. Kl 07-10 var vi på dagis. Testade lämna Emil idag och det gick bra tills något hände. Jag vet inte om han slog sig eller vad men han var hysterisk när de ringde efter mig. När vi åkte hem glömde jag säga till Agnes dagisfröknar att vi åkte (de var ute) och de trodde att hon skulle vara där till 14 så de ringde och undrade om jag hade Agnes. Pinsamt!!! I eftermiddags åkte vi till Alma och de började bråka omedelbart! De bråkar aldrig!! När vi skulle gå hem skrek Agnes "DUMMA MAMMA" och sedan höjde hon insatsen och skrek "DUMMA JÄVLA MAMMA". Hon är drygt tre år. Jag var faktiskt hyfsat lugn trots att hon vägrade overall och slogs och skrek. Hysterisk. Stackars Alma förstod ingenting. Agnes var trött och det har varit en tuff vecka för henne. När vi kom hem frågade jag om hon inte ville säga något till mig eftersom jag blev ledsen när hon betedde sig så illa hos Alma men det ville hon inte. När kvällsmaten var avslutad så ville hon att jag skulle sätta mig i ena soffan och hon i den andra. Hon hade något viktigt att säga mig. Sedan började hennes föreställning. Agnes gick mot mig, kramade mig och sa förlåt och sedan sa hon "får jag godis nu?" Nej, det blev inget mys. 
Emil exploderar på tre sekunder och vill inte att jag ska trösta honom alltid. Det är gränstestning till 100% nu. Han är så söt när han testar mig. Emil tar fram underläppen lite, plutar med munnen och tittar lite under lugg medan han gör något som han vet att han inte ska göra. På dagis går han i sin egen värld. Igår tog han för sig rejält. Agnes avdelning var ute samtidigt och de barnen är ju 4-6 år. Först knallade han bort till ett gäng stora barn som satt och pratade. En kille hade en hink med vatten/lera som Emil bara gick rakt in och tog till de stora barnens förvåning. Emil skämdes inte. De stora barnen undrade vem den ungen var och jag fick gå dit och rätta till situationen. Sedan gick han bort till två stora killar som satt och lekte med en båt i en vattenpöl och tog deras båt. Då gick fröken dit och redde upp situationen. Emil är helt orädd men han lär sig väl så småningom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0