Tarzan har HIV

Idag har jag hämtat hem vår lilla Tarzan. Han mår bättre och har till och med ätit lite. Det visade sig att han har HIV. Det heter något annat när katter blir smittade men principen är samma. Han rymde ut för några månader sedan och slogs med en katt och då har han antagligen blivit smittad. Maximal otur för det är väldigt ovanligt med katt-HIV. Jag är bara så glad för att vi har fått hem honom och för att vi förhoppningsvis får behålla honom några år till med lite tur. Han är ju väldigt infektionskänslig. Jag är helt söndergråten!
AffärAgnes har haft mycket funderingar kring Tarzan och det blev ju inte enklare när mamma och pappa var ledsna hela tiden. Vi har försökt dansa och härja med barnen trots att vi bara har tänkt på Tarzan och hur tomt det varit utan honom. Emil letade efter Tarzan idag och kollade på köksstolen där han brukar ligga. Agnes har mest frågat om Tarzan ska dö även om hon inte förstår vad det innebär.
Agnes kommer in till oss varje natt. Det är helt ok. Hon ligger och håller om mig hela natten och jag börjar vänja mig. Agnes behöver antagligen närheten och tryggheten för tillfället och då ska hon få det. Emil sover också oroligt igen och jag funderar på att låta honom sova med en lampa tänd. På kvällen så somnar han alltid bättre om lampan är tänd. De är så fina våra barn....
Vilken tur att vi har de här två som sysselsätter oss när det är jobbigt. Det har trots allt blivit mycket film dessa dagar. Snart ska Magnus åka och jobba och sedan kommer Natta hem. Vi längtar!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

hej Linda. katten vi hade för ett år sedan försvann i drygt en vecka, sedan blev han sjuk och de trode att han hade HIV. i Hovmantorp kanske det inte är så ovanligt? läskigt. det går nog bra med Tarzan.

Hanna Ask

2012-01-06 @ 17:16:58
Postat av: Cia med Emma från AFF

Stackars Tarzan,men skönt att ni fått hem honom. Vår älskade Nemo har varit försvunnen tre månader nu och hoppet om att han ska komma hem igen är väldigt litet, speciellt som vintern nu kommit även hit. Saknaden är STOR!

Gott Nytt År på er alla och ta väl hand om varandra!



Kramis

Cia

2012-01-08 @ 06:57:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0