Klokaste...

I morse utspelade sig följande samtal:
-Agnes, vad tror du morfar gör i helgen nu när mormor är i Thailand med Bibbi? Jag tror nog att han har det rätt bra ändå faktiskt.
-Mamma, jag tror att morfar har det lugnt, skönt och fint!!!
Ha, ha, ha...hon förstod inte varför jag skrattade men roligt var det i alla fall. I förmiddags satt hon och klistrade paljetter, fjädrar, tejpade, fäste klistermärken (tack Moppan) och ritade i 1,5 timme medan jag gjorde vegetarisk korv och stek. Hon älskar att sitta och pyssla. Jag kunde sitta och rita i timmar när jag var liten så något har hon ärvt från mig.

Envisheten går även den i arv. Från sjuk till 100 % trots. Phu... Emil testar gränserna för fullt typ "GÅ BORT FRÅN TV:N!!!" och då backar han några cm. När jag säger till igen så backar han några cm och sträcker fram ett finger eller hela handen mot TV:n.... Han blir nog sjuk snart för idag är han väldigt gnällig. Om jag får bestämma så blir han inte sjuk förrän på torsdag för det passar mig bättre med tanke på jobbet men jag antar att jag inte styr över det här :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0